NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Loni jsem se v roční bilanci rozplýval nad debutem francouzské kapely GLACIATION, která tradiční pojetí černého kovu přeměnila v cosi velmi bizarního a vzrušujícím způsobem perverzního. Do podobného kadlubu spadá i tvorba ARS MORIENDI, což je hlavička one man projektu, za nímž se skrývá člověk s lákavou přezdívkou Arsonist. V pořadí čtvrtá řadovka "Sepelitur Alleluia" je mým prvním střetem s tímhle výstředním týpkem, který před tím působil mj. v blackových kapelách SOLIPSIS a REIN. Travič má nápadnou zálibu v klasické hudbě, především jejích vokálních formách. Album tak odpálí na pomezí baroka a gotického chóru, ale na nějaké velké duchovní usebrání není čas. Libé zvuky z minulosti totiž zpopelní nástup primitivního hovězího riffu, robustní basy a velmi syrového soundu, který je poznávacím znakem alba. Blackové party hraje Arsonist s punkovou přímostí a nekomplikovaností, ale deska rozhodně nestojí jen na nich. Ano, jejich síla umí být téměř žíravá ("Ecce Homo"), ale ARS MORIENDI na dlouhé ploše přináší hodně překvapivých úskoků k psychedelii, blackgaze a náznakům art rocku (stiženého bipolární poruchou osobnosti). Špinavá a úskočná nahrávka sice nepatří k nejsoudržnějším deskám roku, ale její excentrické já je velmi přitažlivé. Arsonist tak může spojovat garážový drive a intelektuálnější party saxofonu, aniž by mu pod rukama vznikal čirý nonsens. ARS MORIENDI bezesporu potěší všechny, kteří mají rádi Fléau français, čili metlu francouzskou. Ta totiž dobře mete černé chodníky a "Sepelitur Alleluia" není žádnou výjimkou. Umrlý parchant s ironickou jiskrou v oku!
8 / 10
Vydáno: 2016
Vydavatel: Archaic Sound
Stopáž: 53:28
-bez slovního hodnocení-
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, tlak a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.